Удастся ли сезонным пассажирам оживить Ривненский аэропорт (ФОТО)

В аеропорту, де вже десять років не ступала нога пасажира, з'явився перший авіарейс і персонал "за викликом"

Після десятирічної перерви Рівненський аеропорт відновив пасажирські авіарейси.

Щоправда, поки що угоду уклали лише на 10 чартерів до турецької Анталії з 10 липня до 11 вересня. На прибутки від них аеропорт навіть не розраховує - гроші підуть на зарплатню працівникам.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 1

Чартери з Рівного запускають туристичний оператор TPG та авіакомпанія Bravo Airways. Політ з Рівного до Анталії літаком MD-83 триватиме близько двох годин, на перший рейс усі квитки були продані. Акцент зроблено на ціні: летіти з Рівного зручніше і дешевше, ніж з Борисполя чи навіть з сусідніх обласних центрів, до того ж, суттєво скорочується час в дорозі, бо не треба їхати до Києва, а звідти у аеропорт, що забирає понад 5 годин часу.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 2

До першого рейсу в аеропорту, де вже десять років не ступала нога пасажира, трохи навели лад: всередині терміналу працівники пофарбували стіни, поклали підлогу, встановили сантехніку в санвузлах, прибрали територію зовні.

Перший поверх аеровокзалу - для пасажирів, другий - для персоналу.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 3

Вантаж пакуватимуть вручну за 10 гривень, бо пакувальної установки немає. Багаж перевірятимуть з допомогою інтроскопів, самих пасажирів – ручними сканерами, оскільки "рамки" в Рівненському аеропорту теж немає. Як і, до слова, багажного конвеєра: вантаж в окремому приміщенні викладатимуть на столи і запускатимуть туди по 5-6 пасажирів. На виході працівники перевірятимуть, чи збігаються бирки на валізах, щоб ніхто не взяв чуже.

Прибуття та відправлення літака оголошуватимуть з допомогою гучномовців. Чекати виліту доведеться у досить спартанських умовах: у залі очікування проставили крісла для пасажирів, і на цьому поки що все - ні кафе, ні крамниці, бо за відсутності пасажирів тримати сенсу їх просто не було. Втім, це вже облаштувати досить просто - головне, щоб летовище "загуло" і, відповідно, сформувався попит.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 4

Одночасно з Рівним туристичний оператор запустила польоти в Туреччину і з Кривого Рогу. "Ми вели переговори про ці чартери ще з минулого року, - розповів директор аеропорту Ігор Насинюк. – Плануємо також відкрити рейси в Грецію, на Кіпр".

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 5

"Ми є першопрохідцями з великого туристичного бізнесу у Рівному, і я впевнений, що за нами підуть інші", - у свою чергу, оптимістично заявляє директор з розвитку компанії TPG Валерій Паренчук.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 6

Але за гарними словами та групою пожвавлених пасажирів першого авіарейсу неможливо сховати задавнені й невирішені проблеми: без серйозних капіталовкладень оновити аеропорт неможливо. І ні 10, ні 20 чартерів у сезон літніх відпусток його не врятують. З 2007 року Рівненський аеропорт накопичив 10 мільйонів гривень боргу перед Пенсійним фондом та податковою, і поки його не спишуть чи не погасять, рахунки аеропорту залишатимуться арештованими.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 7

Підприємство уже зверталося до Кабміну з проханням про списання боргу, але конкретної відповіді не отримало, мовляв, вирішуйте свої проблеми самостійно. Питання про виділення 10 мільйонів гривень для закриття боргу будуть порушувати перед депутатами облради, адже аеропорт є обласним комунальним закладом. Щоправда, в Рівненській обласній раді від початку її роботи усе ще тривають "війни" за крісло голови, які досі не мають логічного завершення. Крім того, виникають сумніви, що облрада без чіткого обґрунтування, як і за рахунок чого процвітатиме комунальний аеропорт, погодиться виділити чималеньку суму на погашення старих боргів.

Втім, проблема не лише в боргах – підприємство давно потребує модернізації. Злітну смугу, найдовшу після львівської серед аеропортів інших обласних центрів, здатну приймати деякі "Боїнги" та "Аеробуси", потрібно оновлювати. Бракує спеціальної техніки для обслуговування літаків, а та, що є, давно застаріла.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 8

У березні цього року Антитерористичний центр при СБУ висловив своє занепокоєння станом безпеки аеропорту і звернувся до обласної ради з проханням виділити кошти. Через невиконання планових ремонтних робіт інфраструктура зносилася, не працювали світлосигнали та пожежна техніка тощо. Облрада якісь гроші віднайшла - ремонт зробили, усі служби аеропорту пройшли сертифікацію. Інакше, каже директор, чартерні рейси не відкрили б.

Свою лепту у цю справу вніс голова Рівненської облдержадміністрації Олексій Муляренко. Кожен голова чи то адміністрації, чи то обласної ради після одержання посади останні років з десять заявляє, що аеропорт треба зберегти, і що не можна відмовитися від нього і розпродати землю частинами. Охочі, мовляв, знайдуться, але аеропорт буде втрачено назавжди. Усі по черзі заявляли, що потрібен інвестор, розповідали про ведення переговорів з потенційними покупцями – чеськими, китайськими, канадськими - які от-от куплять об’єкт.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 9

Розмова про відновлення Рівненського аеропорту серед посадовців обласного центру стала такою собі ознакою хорошого тону. Встиг заявити про ведення переговорів про купівлю аеропорту з якоюсь китайською фірмою навіть один з останніх голів Рівненської облради Володимир Ковальчук, який пробув на посаді місяців чотири. На жаль, ні стара влада, ні нова проблему не вирішили: аеропорт залишається чемоданом без ручки, який важко нести і шкода покинути.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 10

Чи не найбільш перспективним можна було вважати проект одного з колишніх директорів Рівненського аеропорту Віктора Якобчука: він пропонував відкрити вантажний термінал для транзиту товарів з Китаю. Але для будівництва терміналу теж потрібен інвестор. Його все не знаходили, Якобчука критикували, і у грудні 2008 року він звільнився з посади. Зараз працює регіональним інспектором аеродромної служби Західного регіону України і, поміж інших, курує й рівненський аеропорт.

Біда Рівного і в тому, що воно стоїть не на тих транспортно-авіаційних шляхах стоїть Рівне, як, приміром, Львів. Аеропорт якого кілька років тому також мав вигляд автовокзалу в районному центрі: реєстрація на міжнародні рейси проводилася на стійці за сходами на другий поверх, маленька крамничка "дьюті фрі" нагадувала сільмаг, багаж працівники закидали в приміщення через старенькі маленькі дверцята, а пасажири самостійно упізнавали і розбирали свої валізи - бирок ніхто не звіряв. Під Євро-2012 у Львові коштом держави збудували і новий стадіон у полі, і новий термінал для авіарейсів. І життя зажевріло.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 11

Розраховуючи на державне фінансування, Рівненська облрада теж у різні роки зверталася до перших осіб держави, пропонуючи взяти аеропорт на державне утримання. Але державі такі аеропорти, як рівненський, та ще й з боргами, не треба. Тому тут досі сподіваються на інвестора та на спорудження вантажного терміналу. І ще на сезонних пасажирів,  яких можна возитимуть на відпочинок влітку.

Больше новостей о событиях в мире читайте на Depo.Ровно

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook